Microsoft szykuje rewolucję w grach. AI stworzy fabułę, dialogi i postacie

Wyobraźcie sobie gry, w których postacie niezależne (NPC) nie są ograniczone skryptami, ale żyją własnym życiem, reagując dynamicznie na Twoje zachowanie. To nie jest fragment scenariusza filmu science-fiction – to wizja Microsoftu na gry wideo, która właśnie zaczyna się materializować. To za sprawą współpracy z firmą Inworld AI i planów na stworzenie narzędzi AI, które pomogą w procesie tworzenia fabuły, dialogów czy postaci.

Czy współpraca Microsoftu i Inworld AI zmieni oblicze gier?

Współpraca z Inworld AI to nie tylko krok milowy dla Xboxa, ale również dla całej branży gier wideo. Przed nami przełom, który zmieni sposób, w jaki postrzegamy i doświadczamy gier. W erze, gdzie sztuczna inteligencja (AI) staje się coraz bardziej zaawansowana, Microsoft wykorzysta jej potencjał, aby zrewolucjonizować świat gier. Współpraca z Inworld AI ma na celu stworzenie narzędzi, które pomogą przy opracowywaniu fabuły, dialogów, postaci oraz ich interakcji z bohaterem gracza.

Żegnajcie skrypty. Jak bardzo AI odmieni interakcje z postaciami w grach?

Tradycyjne NPC w grach są ograniczone do z góry określonych ścieżek dialogowych i akcji. Nowe narzędzia AI mają to zmienić, umożliwiając postaciom niezależnym na dynamiczne reagowanie na działania graczy, tworząc w ten sposób unikalne i niepowtarzalne historie.

Mają powstać narzędzia, których zadaniem będzie wsparcie twórców przy projektowaniu zaawansowanych skryptów, drzewek dialogowych i questów, a nawet fabuły i niezależnych postaci. Już dziś w grach powstają proceduralnie generowane światy i lokacje, więc dlaczego by tego nie zastosować w pozostałych aspektach, takich jak scenariusz?

Narzędzia sztucznej inteligencji od Microsoftu i Inworld AI będą opcjonalne, co pozwoli twórcom na samodzielną decyzję w stopniu ich wykorzystania w swoich grach. To podejście pozwala zachować kontrolę nad kreatywnym procesem i jednocześnie eksplorować nowe możliwości, jakie niesie za sobą AI.

Planowane narzędzia AI mają nie zastępować pracy człowieka, tylko napędzać kreatywność deweloperów i inspirować ich i automatyzować mocniej pewne procesy. A ostatecznie mają przełożyć się na tworzenie jeszcze bardziej immersyjnych gier, które zachwycą np. większą nieprzewidywalnością w interakcji z NPC-ami. Przedsmak tego, co potrafi AI, można zobaczyć w fanowskim projekcie dotyczącym algorytmu Inworld AI i gry Mount & Blade II: Bannerlord.

Czy to zwiastun nowej ery interaktywności w grach?

Współpraca Microsoftu z Inworld AI to zapowiedź nowej ery w świecie gier wideo. Sztuczna inteligencja, jako narzędzie wspierające twórców, ma potencjał nie tylko do zmiany sposobu, w jaki gry są projektowane, ale również do wprowadzenia graczy w zupełnie nowy wymiar interakcji i immersji.

milość, śmierć i roboty

Czas pokaże, jak te narzędzia zostaną przyjęte i jak wpłyną na przyszłość. Haiyan Zhang, dyrektor generalna od AI w gamingu w firmie Microsoft, wierzy, że taki sposób wykorzystania sztucznej inteligencji przyczyni się do stworzenia jeszcze bardziej niezwykłych gier.

Źródło: Microsoft