KFA2 ma karty graficzne z ray tracingiem

Ray tracing, czyli śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, to już nie tylko trend, ale i konkretny kierunek w gamingu, który obierają twórcy najnowszych gier wideo. Potencjał tej technologii uwalniają niereferencyjne karty graficzne KFA2. Sprawdź naszą ofertę kart obsługujących ray tracing.

Ray tracing kreuje wirtualne światy

Nie jest tajemnicą, że odpowiednie światło to połowa sukcesu dobrego zdjęcia czy filmu. Nie inaczej to wygląda w świecie gier wideo, w którym producenci kart graficznych nareszcie dysponują odpowiednią technologią do wykreowania realistycznego świata za pomocą światła. Pomaga im w tym ray tracing, dzięki któremu wierne odwzorowanie oświetlenia, refleksów świetlnych i cieni stało się możliwe bez uciekania się do sztuczek renderingowych.

Żadna technika generowania grafiki nie zastąpi analizowania w czasie rzeczywistym tego, co dzieje się na ekranie. A technologia ray tracingu właśnie to robi – przetwarza na bieżąco promienie świetlne pod kątem ich załamań czy odblasków oraz bierze pod uwagę wszystkie źródła światła – nawet te, których nie widać, bo przecież wcale nie oznacza to, że ich nie ma.

karta graficzna kfa2

Biblioteka gier, jakie korzystają z technologii ray tracingu, stale się powiększa. Już teraz można cieszyć się realistycznym światłem w takich grach, jak: Battlefield V, Metro Exodus, Call of Duty: Modern Warfare, Control, Deliver Us The Moon, Mechwarrior 5: Mercenaries, Quake II RTX, Wolfenstein: Youngblood, Amid Evil, Bright Memory, Stay in the Light czy Shadow of the Tomb Raider. Mało oczywistym przykładem zastosowania opisywanej technologii jest Minecraft, ale nawet tam ma ona wpływ na kreację wirtualnego świata. Ray tracingu oczywiście nie zabraknie także w nadchodzących premierach w postaci Cyberpunka 2077, Dying Light 2 czy Watch Dogs: Legion.

Niereferenty KFA2 z obsługą ray tracingu

Za ray tracing w kartach NVIDIA GeForce RTX odpowiada architektura Turing i obecne w niej rdzenie RT. Proces analizy światła w czasie rzeczywistym wspiera DirectX 12 Ultimate obsługiwany przez niereferenty KFA2. Jest on odpowiedzialny także za technikę renderowania VRS, zwiększającą wydajność całego procesu; czy Sampler Shading, który ulepsza obliczenia związane z przetwarzaniem struktur i modułów cieniowania.

Wszystkie karty KFA2 z serii RTX korzystają z DLSS, czyli technologii, która przyspiesza działanie gier poprzez renderowanie w niższej rozdzielczości przy małym spadku jakości obrazu. Jej skuteczność pokazała gra Death Stranding, która wykorzystując DLSS zanotowała duży wzrost wyświetlanych klatek na sekundę – pozwalając na rozgrywkę w rozdzielczości 4K w 60 FPS już na podstawowym modelu RTX 2060.

chłodzenie karty kfa2

Niereferencyjne karty graficzne z obsługą ray tracingu to m.in.

Każda z nich posiada dodatkowo aktywny system chłodzenia, który zapewnia płynność działania i wysoką kulturę pracy. Karty graficzne KFA2 rekomendowane są do takich gier, jak: PUBG, GTA V czy Wiedźmin 3. Ich potencjał wykorzystają także ci, którzy na co dzień pracują z grafiką komputerową i oczekują najwyższej wydajności.

W naszej ofercie znajdują się także niereferencyjne karty graficzne KFA 2 bez obsługi śledzenia promieni.

Odkryj wszystkie karty KFA2