Facebook News. Przyniesie rewolucje w przekazywaniu informacji?

W październiku 2019 roku przedstawiciele Facebooka poinformowali o nowej funkcjonalności portalu – Facebook News. Obecnie nowa platforma informacji testowana jest wyłącznie w USA, ale kto wie – być może niebawem wkroczy na rynek europejski? Tak czy inaczej, warto wiedzieć, co oferuje Facebook News oraz czy może mieć realny wpływ na sposób przekazywania informacji w sieci.

Dedykowane miejsce na wiadomości na FB

Facebook News to nic innego, jak specjalne miejsce na wiadomości w przestrzeni Facebooka. Jego główną ideą jest ułatwienie kontrolowania informacji przez użytkowników platformy, bez konieczności jej opuszczania czy przełączania się pomiędzy aplikacjami.

Tak podana dawka wiedzy pozwoli na odkrywanie szerszego zakresu zainteresowań, związanych z konkretnymi wiadomościami. Sam Mark Zuckerberg podsumował projekt bardzo entuzjastycznie, mówiąc, że traktuje go jako owoc rozmów z najlepszymi organizacjami prasowymi, analizy potrzeb i konsultacji – co do formy podawania treści.

Co znajdziemy w Facebook News?

Podczas zapowiedzi Facebook News, podkreślono również jego najważniejsze funkcje, które zdaniem twórców sprawiają, że miejsce to będzie cennym źródłem informacji. Znalazły się wśród nich m.in.:

  • Codzienne wiadomości – przygotowywane na bieżąco przez wykwalifikowany zespół dziennikarzy newsy mijającego dnia.
  • Personalizacja – na podstawie tego, co użytkownik śledzi i czyta. Analiza ruchów odbiorcy ma pomóc w dostosowaniu treści, tak aby były dla niego atrakcyjne i interesujące za każdym razem, kiedy otworzy Facebook News.
  • Sekcje tematyczne – dla pogłębiania wiedzy i bycia „na bieżąco” z konkretnymi dziedzinami.
  • Subskrypcje – opcja dedykowana dla połączenia płatnych wiadomości i informacji o nich z kontem na FB.
  • Kontrola – pozwalająca na ukrywanie artykułów, tematów i wydawców, których odbiorca nie chce obserwować.
facebook news geex
żródło: theverge.com

Warto również zaznaczyć, że twórcy Facebook News mają świadomość, ze uczenie maszynowe, które z założenia ma wspomagać personalizację treści, może zawodzić i zapowiadają, że zamierzają sukcesywnie je udoskonalać.

Cztery kategorie treści FB News

Szeroki wachlarz tematyczny nowej funkcjonalności FB, to kolejny aspekt, który może zainteresować odbiorców. Otóż znajdziemy tutaj treści w czterech nurtach tematycznych:

  • wiadomości ogólne,
  • aktualności,
  • wiadomości mieszane,
  • wiadomości lokalne.

Podział informacji i konkretnych wydawców powstał w oparciu o ankietę przeprowadzoną na Facebooku w USA, na początku 2019. Pokazała ona, że tematy, których ludzie szukają najczęściej to: zdrowie, rozrywka, biznes i sport – dokładnie wpisujące się w powyższe zestawienie.

facebook news geex
źródło: theverge.com

Kiedy Facebook News pojawi się w Polsce?

Facebook News został stworzony, aby przybliżyć ludziom historie, które mają wpływ na ich życie. Ponadto jego pomysłodawcy zapowiadają, że mają zamiar nadal uczyć się i słuchać swoich odbiorców, a w konsekwencji ulepszać newsy na Facebooku i promować ich popularność poprzez platformę, którą pokochały miliony. Póki co opcja dostępna jest wyłącznie w USA. Nie wiadomo, kiedy pojawi się w Europie. 

Źródło: about.fb.com