Cyberpunk 2077 z ostatnią wielką aktualizacją. Update 2.1 wprowadza m.in. upragnione metro!

Cyberpunk 2077 otrzyma dziś ostatnią dużą aktualizację. Update 2.1, bo o niej mowa, wprowadzi liczne zmiany, w tym oczekiwane od lat nowości, takie jak możliwość podróży po Night City metrem czy słuchania radia poza pojazdem. Jednak lista zmian imponuje równie mocno jak aktualizacji 2.0. Poznaj je wszystkie.

Kiedy premiera aktualizacji 2.1 do Cyberpunka 2077?

Aktualizacja 2.1 do Cyberpunka 2077 ukaże się na PC (Steam, GOG i Epic Games Store) oraz konsolach PS5 i Xbox Series X/S już dziś, tj. 5 grudnia, o godz. 12:00 czasu polskiego.

To ostatnia tak wielka aktualizacja do gry, co może oznaczać, że Nowa Gra Plus nigdy do niej nie zawita. Jej zawartość jest prawie tak samo rozbudowana jak hucznie zapowiadanego update’u 2.0. Wśród najważniejszych zmian można wymienić:

  • Metro NCART – podróżuj między 19 stacjami Night City.
  • Randki z partnerami – bardziej rozbudowane opcje romansu. V może zaprosić swoją drugą połówkę na randkę i spędzić z nią czas np. w swoim apartamencie (są to powtarzalne, nieograniczone wydarzenia; musisz tylko zakończyć ścieżką romansową).
  • Radioport – słuchaj radia podczas pieszych wędrówek.
  • Ulepszone walki z bossami – poprawione i bardziej intrygujące starcia z kluczowymi przeciwnikami w grze, np. Yashą Ivanovem czy Adamem Smasherem, który aktywuje Sandevistana (jak w anime Cyberpunk: Edgerunners).
  • Nowe możliwości podczas jazdy motocyklem – pochylaj się motocyklem podczas jazdy oraz rzucaj nożami i toporami.
  • Wyścigi samochodowe – tocz uliczne pojedynki samochodem i wygrywaj wyścigi jak w Szybkich i wściekłych.
  • Lornetki widokowe – podziwiaj widoki w Night City.

Pełna lista zmian w aktualizacji 2.1 do Cyberpunka 2077

Powyższe zmiany nie obejmują wszystkich. Cyberpunk 2077 po aktualizacji 2.1 wyjdzie wreszcie z wersji beta w trybie RT Overdrive (path tracing). Nowy patch usprawni więc jeszcze mocniej grafikę i naprawi szereg błędów technicznych związanych nie tylko z oprawą wizualną, ale i samą rozgrywką. Poznaj (prawie) pełną listę zmian w aktualizacji 2.1 do Cyberpunka 2077:

Dostępność

  • Więcej informacji na temat funkcji dostępności w grze znajdziesz w tym artykule.
  • Dodano opcję zwiększenia czcionki w interfejsie.
  • Można teraz wyłączyć licznik czasu w minigrze Naruszenie protokołu.

Personalizacja interfejsu

  • Dodano nową zakładkę „Dostępność”, przeniesiono do niej ustawienia poziomu trudności i napisów, niektóre przyciski sterujące oraz opcje interfejsu.
  • Dodano opcję „Przełączanie broni z uwzględnieniem implantów rąk”, która pozwala włączyć lub wyłączyć funkcję przełączania implantów rąk podczas przełączania się między wyposażonymi broniami.
  • Klawisze góra/dół i lewo/prawo interfejsu można teraz ponownie przypisać, aby dostosować je do klawiatur AZERTY i QWERTZ.

Zadania i otwarty świat

  • Gangi mogą teraz ścigać V, jeśli podczas niektórych kontraktów i zadań głównych zostanie wobec nich przyjęte agresywne podejście.
  • Kontrakty związane z kradzieżą lub dostarczeniem pojazdu mogą teraz przerodzić się w pościg lub sekwencję walki.
  • U części sprzedawców pojawiających się w kioskach można teraz robić zakupy. Należy pamiętać, że zmiana ta nie ma wpływu na stoiska z jedzeniem.
  • Można teraz siadać w różnych barach w Night City oraz wchodzić w interakcje ze sprzedawcami.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre kontrakty nie aktywowały się po zbliżeniu się do obszaru zadania.
  • Gdzie jest Johnny? – naprawiono błąd, w wyniku którego Rogue przez cały czas chodziła za V.
  • Podejrzenie cyberpsychozy: Dom na wzgórzu – usunięto błąd, w wyniku którego ciało Petera Greene’a nadal podświetlało się po zeskanowaniu.
  • Ziarnko do ziarnka – naprawiono błąd, w wyniku którego nie pojawiał się pojazd stanowiący nagrodę za ukończenie wszystkich kontraktów na Badlandach.
  • Hojność barmana – naprawiono błąd, w wyniku którego nie pojawiał się pojazd stanowiący nagrodę za ukończenie wszystkich kontraktów w City Center.
  • Kontrakt: Gałązka oliwna – naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z Sergeiem Karasinskym, bo ten w ogóle się nie pojawiał.
  • Czerwony wieszcz – naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było ukończyć celu „Udaj się w miejsce, z którego dochodzi sygnał”, bo nie aktywowała się rozmowa z Johnnym.
  • Pasażer – naprawiono błąd, który powodował, że Panam nie chciała wsiąść na motocykl, mimo że miała poprowadzić gracza na stację benzynową.
  • Przesyłka polecona – naprawiono błąd, który powodował, że zadanie nie aktywowało się nawet po zaktualizowaniu gry do wersji 2.01.
  • Ukryta prawda – usunięto błąd, w wyniku którego zadanie mogło ponownie pojawić się na mapie jako „nieodkryte”.

Widmo wolności

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wrogowie podejrzani o przestępczość zorganizowaną w Dogtown nie pojawiali się, blokując postępy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że czas w grze nie mijał po obejrzeniu braindance’u z koncertu Lizzy Wizzy. Aby poprawka odniosła skutek, należy wybrać opcję Pomiń czas.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że osiągnięcia Arachne oraz Wszyscy ludzie Prezydentki nie były przyznawane pomimo spełnienia wymagań.
  • Osiągnięcie Władca Relica nie będzie się już odblokowywać po zdobyciu tylko jednego atutu Relic. Należy pamiętać, że ta poprawka nie zresetuje już odblokowanego osiągnięcia.
  • Ekskluzywne ikoniczne bronie są teraz dostępne w grze.
  • Ikoniczne bronie Alabai, Borzaya, Laika, Taigan i Volkodav będą teraz dostępne do kupienia u sprzedawcy na czarnym rynku, jeśli gracz nie otrzymał ich ze zrzutu.
  • Niedźwiedzia przysługa – naprawiono błąd, który powodował, że zadanie kończyło się automatycznie bez faktycznego ukończenia go.
  • Niedźwiedzia przysługa – naprawiono błąd, który powodował, że brama garażowa nie otwierała się po wprowadzeniu kodu.
  • Przesyłka do Los Padres – naprawiono błąd, który sprawiał, że Mr. Hands nie odbierał telefonu.
  • Mówi do mnie noc – naprawiono błąd, który powodował, że nie można było umieścić metalowej przypinki na stole w mieszkaniu V.
  • Ręka rękę myje – naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było wejść do Heavy Hearts.
  • Srebrne Trzewiczki – naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z Mr. Handsem w Heavy Hearts, bo ten w ogóle się nie pojawiał lub nie można było wejść z nim w interakcję.
  • Draft w Dogtown – naprawiono błąd, który powodował, że po wyjściu z opuszczonego mieszkania gracz mógł utknąć w hollocallu z Songbird.
  • Draft w Dogtown – naprawiono błąd, który powodował, że Reed nie dzwonił po odczekaniu dwóch dni.
  • Ku otchłani – naprawiono błąd, w wyniku którego gracz mógł utknąć w pozycji kucającej, co uniemożliwiało podłączenie się do portu w rdzeniu.
  • Ku otchłani – naprawiono błąd, który powodował, że sprint lub skok były trwale wyłączone po jeździe windą.
  • Nikt nie woła – naprawiono błąd, który powodował, że po wezwaniu pielęgniarki ekran stawał się czarny (dotyczy graczy, którzy nadal napotykali ten problem po aktualizacji 2.02).

Rozgrywka

  • Ulepszono walki z bossami: Yashą Ivanovem, Borisem Ribakovem i Adamem Smasherem. Smasher będzie mógł teraz aktywować Sandevistan.
  • Nowe wszczepy: Fen_X i Rama Pana Cogito.
  • Zbalansowano statystyki niektórych wszczepów. Obniżono limit kosztu następujących wszczepów: Wzmacniacz mnemoniczny, Bioprzewodnik, Dopalacz Kerenzikova, Rara Avis, Korektor refleksu, Defenzikov, Adapter komórkowy, Oplot, Aksolotl, Mikrogenerator, Peryferal, Więzadła Leeroya, Menadżer pamięci Camillo.
  • Zmiany w balansie niektórych atutów: Sadysta: -15% do odrzutu zmieniono na +12,5% szansy na trafienie krytyczne na poziomie 1. Desperado: -15% do odrzutu zmieniono na +12,5% szansy na trafienie krytyczne na poziomie 1. oraz dodano premię, w wyniku której poprawia się posługiwanie bronią, gdy spada wytrzymałość na poziomie 2. Strzelec Wyborowy: dodano premię do zużycia wytrzymałości oprócz istniejącej premii do prędkości regeneracji wytrzymałości na poziomie 3. Memento Mori: -7% zużycia wytrzymałości zastąpiono +4% penetracją pancerza.
  • Wytworzona broń może mieć teraz maksymalnie dwa miejsca na modyfikacje. Należy pamiętać, że zmiana ta nie wpłynie na broń wytworzoną przed tą aktualizacją.
  • Zwiększono częstotliwość upuszczania modyfikacji przez wrogów. Dodano szansę na pojawienie się modyfikacji broni w pojemnikach, które wcześniej oferowały tylko komponenty do wytwarzania.
  • Zwiększono dostępność modyfikacji u sprzedawców broni. Modyfikacja Pax będzie zawsze dostępna.
  • Teraz będzie można poprawnie instalować modyfikacje broni typu Tech zamiast modyfikacji broni typu Power na HA-4 Grit.
  • Modyfikacje broni generacji IV i V można teraz znaleźć u sprzedawców broni (jeśli poziom gracza jest wystarczająco wysoki).
  • Zwiększono maksymalny limit amunicji, którą można nosić w ekwipunku dla wszystkich typów amunicji.
  • Wytworzona broń ikoniczna będzie teraz prawidłowo wyświetlana po umieszczeniu w skrytce.
  • Drzazgi limitu kosztu wszczepów powinny być teraz prawidłowo upuszczane dla graczy, którzy osiągnęli maksymalny poziom.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre bronie i wszczepy generacji V+ były ponownie ulepszane do generacji V+ lub niższej.
  • Teraz będzie można aktywować tryb anabiozy podczas sterowania kamerami.
  • Kerenzikov będzie teraz działać z bronią miotaną.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że osiągnięcie V jak Vendetta odblokowywało się mimo niespełnionych kryteriów. Należy pamiętać, że poprawka nie zresetuje odblokowanego już osiągnięcia.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracz nie otrzymywał osiągnięcia Szybcy i martwi, mimo że spełnił jego kryteria.
  • Zmniejszono minimalny kąt wychylenia drążka wymagany do pozostania w sprincie podczas gry na kontrolerze.
  • Gdy statystyki drugorzędne wszczepu zostaną zmienione za pomocą atutu Koneser chipweare’u, nie będą już wyświetlały losowych wartości po zapisaniu lub wczytaniu.
  • Gdy gracz osiągnię poziom 60. w umiejętności Netrunning, umiejętność anabiozy będzie teraz poprawnie ujawniać wrogów w promieniu 10 m i pozwoli hakować ich przez osłonę.
  • Zbalansowano hack Wypalenie synaps. Zmniejszono premię do maksymalnych obrażeń z +400% do +300% dla poziomów 3-5. Zmniejszono premię do maksymalnych obrażeń z +600% do +400% i obniżono premię za punkt pamięci z 12% do 10% dla wariantu ikonicznego.
  • Po wytworzeniu przedmiotu przy użyciu Aktywnego rdzenia chimery lub Odszyfrowanego Systemu Behawioralnego Cerberusa wymagane specyfikacje wytwarzania znikną z panelu wytwarzania.
  • Gracze, którzy ukończyli wszystkie kontrakty Reginy przed aktualizacją 2.0, otrzymają w nagrodę Aksolotl (zastąpi on otrzymany wszczep z neowłókna).
  • Statystyki wszczepów będą teraz poprawnie stosowane bez względu na to, czy są aktywnie używane.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że punkty życia V nie spadały poniżej 25%, ponieważ efekt BioDyne Berserka pozostawał stale aktywny. Należy pamiętać, że poprawka ta nie działa wstecz. Nie wpłynie ona na sytuacje, w których problem ten wystąpił już przed wersją 2.1.

Pojazdy i ruch uliczny

  • Otwarto zamkniętą wcześniej autostradę łączącą Westbrook, Santo Domingo i Heywood.
  • Teraz możliwe jest pochylanie się podczas jazdy na motocyklu. Użyj lewego przycisku Shift/Ctrl na klawiaturze lub lewego drążka na kontrolerze, aby pochylić kierowcę – strzałka w górę w celu pochylenia się do przodu lub strzałka w dół w celu pochylenia się do tyłu. Pochylenie zmienia tylko środek ciężkości. Pochyl się do tyłu i wciśnij gaz, aby pojechać na tylnym kole, lub pochyl się do przodu i wciśnij hamulec, aby stanąć na przednim kole. Zmiana środka ciężkości zmienia przyczepność na obu końcach maszyny. Pochyl się nieco do przodu w połowie zakrętu, aby wywołać nadsterowność, lub pochyl się nieco do tyłu, aby wywołać podsterowność. W powietrzu pochyl się do przodu/tyłu, aby wykonać salto, a steruj, aby wykonać obrót!
  • Dodano 5 nowych motocykli do kupienia na stronie Autofixer.
  • Dodano nowy samochód – kabriolet Porsche 911. By poznać więcej szczegółów, odwiedź stronę Autofixer.
  • Dodano opcję oznaczania pojazdów jako Ulubionych w menu „Przywołaj pojazd”.
  • Dodano możliwość rzucania nożami i toporami podczas jazdy na motocyklu.
  • Poprawiono animacje walki wręcz podczas prowadzenia motocykli w perspektywie trzeciej osoby.
  • Zaatakowanie kierowcy NPC-a spowoduje teraz, że jego pojazd zboczy z drogi.

Dźwięk

  • Poprawiono efekty dźwiękowe w głównych, pobocznych i pomniejszych zadaniach gry podstawowej.
  • Ulepszono dźwięk scen do formatu dźwięku przestrzennego.
  • Dodano brakujące efekty dźwiękowe.
  • Dodano brakujący post-processing głosów.
  • Ulepszono efekty dźwiękowe broni i walki.
  • Ulepszono dźwięk w pojazdach.
  • Wprowadzono rozmaite poprawki dźwiękowe.
  • Panam nie będzie już brzmiała tak, jakby znajdowała się w holocallu, gdy gracz osobiście porozmawia z nią o wydarzeniach z Widma wolności.

Efekty wizualne

  • Dodano różne ulepszenia oświetlenia w mieście.
  • Poprawiono wygląd podświetlenia skanera Kiroshi.
  • Zmieniono wygląd Blackwallu w Czynniku ludzkim, aby dopasować go do wyglądu z Widma wolności.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że papieros mógł być na stałe przymocowany do ręki V.
  • Płomień będzie teraz prawidłowo wyrównany z rurami wydechowymi na Yaiba Kusanagi CT-3X.
  • Efekty wizualne wyładowania elektrycznego spowodowanego przez Mikrogenerator będą teraz widoczne nawet podczas gry bez Widma wolności.
  • Naprawiono kilka przypadków, w których po zainstalowaniu wszczepów u Ripperdoców nie uruchamiały się animacje.

Interfejs

  • Dodano opcję oznaczania broni jako Ulubionej, dzięki czemu jej sprzedaż, rozmontowanie lub upuszczenie będą zablokowane.
  • Zmieniono sposób prezentacji trybów skalowania rozdzielczości w Ustawieniach grafiki. Dodano opcję przełączania między DLSS Super Resolution, AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 i Intel Xe Super Sampling 1.2. W zależności od dokonanego wyboru można dostosować inne opcje, np. włączyć dynamiczne skalowanie rozdzielczości.
  • Dodano podpowiedź opisującą sposób zdobywania doświedczenia w każdej umiejętności w panelu postępu w umiejętnościach.
  • Próba ataku lub strzału w obszarach, w których walka jest wyłączona, spowoduje teraz wyświetlenie na interfejsie komunikatu „Akcja zablokowana”.

Zmiany w wersji PC

  • Ray Tracing: Tryb Overdrive – wychodzi ze stanu podglądu i zawiera kilka ulepszeń jakości obrazu.
  • Wprowadzono ReSTIR GI – poprawia jakość pathtrace’owanego oświetlenia w RT: Tryb Overdrive, zwłaszcza ciemniejsze obszary bez wpływu na wydajność, minimalizuje smużenie.
  • DLSS Ray Reconstruction – funkcja będzie teraz dostępna w RT Ultra i innych trybach RT z włączoną funkcją RT Reflections.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego skóra V i postaci niezależnych mogła mieć metaliczny efekt przy włączonym ray tracingu.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego włosy niektórych postaci nie rzucały cieni przy włączonymray tracingu.
  • Dodano obsługę kontrolerów DualSense.
  • Dodano obsługę Samsung HDR10+ GAMING dla kart graficznych NVIDIA. Aby włączyć tę funkcję, monitor musi obsługiwać tę technologię i mieć włączony „Tryb gry”. Przełącznik HDR10+ GAMING można znaleźć w Ustawieniach w zakładce Wideo.

Zmiany w wersji na konsole

  • [Xbox] Naprawiono błąd, który powodował wyświetlanie się komunikatu „Zapis nieudany: za mało miejsca” przy próbie zapisu, mimo że nie osiągnięto limitu zapisu.
  • [Xbox] Dodano nowy komunikat o błędzie, który pojawi się, gdy Widmo wolności zostanie zainstalowane na nieobsługiwanym dysku.

Różne

  • Naprawiono awarię występującą podczas próby dotarcia do drugiego snajpera w Przerwanym milczeniu.
  • Teraz możliwa będzie prawidłowa interakcja z radiem w mieszkaniu V w megabloku H10.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po ustawieniu wewnętrznej martwej strefy na kontrolerze na 0 nadal występowała pewna martwa strefa.
  • Dodano więcej sekretów do odkrycia przez graczy w Night City.
cyberpunk 2077 ultimate edition box

Premiera Cyberpunk 2077: Ultimate Edition

Debiut aktualizacji 2.1 zgrywa się z premierą kompletnej edycji gry Cyberpunk 2077 – Ultimate Edition, która właśnie dziś debiutuje na rynku. To pudełkowe wydanie z jedynym oficjalnym dodatkiem (Phantom Liberty), które trafiło na wszystkie trzy kluczowe platformy sprzętowe: PC, PS5 i Xbox Series X/S.

Cena pakietu Cyberpunk 2077: Ultimate Edition wynosi 259 zł.

Źródło: CD Projekt RED