Jak wyglądały nasze rozmowy rekrutacyjne w x-kom?
Na sam koniec bonus, czyli wspomnienia kilku pracowników z przebiegu ich rozmów rekrutacyjnych w x-komie. Przeczytaj, jak je wspominają i czy to, z czym się spotkali, pokrywa się z zasadami, o których pisaliśmy wyżej:
„Swoją przygodę w x-kom, a dokładniej w al.to rozpoczęłam ponad rok temu. Spotkanie trochę różniło się od tych, które odbyłam dotychczas. Styl prowadzania rozmowy był dopasowany do kultury organizacji, który można było poznać już na samym wejściu do firmy. W spotkaniu uczestniczyły dwie osoby, które przeprowadziły rozmowę w swobodnej atmosferze oraz dołożyły wszelkich starać, abym czuła się swobodnie. Wpłynęło to na podjęcie odpowiedniej decyzji”. Ania, Dział HR
„W x-kom jestem od ponad trzech lat. Rozmowa kwalifikacyjna była zakończeniem 'Akademii x-kom’ na Politechnice Częstochowskiej. Aby wziąć w niej udział, niezbędne było zaliczenie testu z wiedzy o sprzęcie oraz obsłudze Klienta. Spotkanie nie wyglądało tak jak w klasycznych tutorialach na YouTube. Poza mną w salce były 3 osoby (Kierownik sekcji Contact Center, Dziewczyna z HR i Trener Akedemii x-kom). Siedzieliśmy w wygodnej salce na sofach, stres był, ale dzięki pracownikom, bariery znikały jedna po drugiej, a z każdym kolejnym zdaniem czułem się bardziej jak u siebie”. Bartek, Dział marketingu
„Moja rozmowa rekrutacyjna odbyła się kilka lat temu, ale utkwiła mi w pamięci dzięki kilku drobnym aspektom. Umiejętne prowadzeniu spotkania przez pracownika HR oraz jak się później okazało moją przyszłą przełożoną, pozwoliło mi się częściowo pozbyć stresu, który zawsze towarzyszy w takich sytuacjach. Na początku przedstawiono mi stanowisko, na jakie aplikuje, następnie otrzymałem kilka pytań ogólnych „na rozgrzewkę”, kilka sprawdzających wiedzę sprzętową i znajomość branży, później sam mogłem zadać pytania, jednak nie skorzystałem z tej opcji, bo komplet informacji otrzymałem na wstępie. Na końcu rozmowy wskazano mi termin kontaktu zwrotnego odnośnie wyniku rozmowy. Telefon zadzwonił wcześniej, a ja otrzymałem pracę w firmie, w której jestem do dziś”. Kamil, Dział Contact Center