Polki coraz częściej sięgają po smartwatche. Jakie zegarki wybierają najchętniej?

Już 40% pań w Polsce posiada smartwatch, a kolejne 12% ma zamiar go sobie kupić – wynika z badania przeprowadzonego ostatnio przez Huawei CBG Polska. Co ciekawe, aspekty technologiczne są dla nich równie ważne, co wygląd urządzenia. Czy to oznacza, że płeć piękną można uznać za wyjątkowo wymagającego klienta? Sprawdź, jak kobiety wybierają smartwatche i czego brakuje im w obecnych urządzeniach.

Popularność smartwatchy wśród Polek

Mimo że w Polsce nadal więcej mężczyzn, niż kobiet korzysta ze smartwatchy, to okazuje się, że zainteresowanie tymi gadżetami wśród płci pięknej również przybiera na sile.

Według badania przeprowadzonego przez markę Huawei już połowa z nich ma albo chce mieć inteligentny zegarek. Kobiety najchętniej wykorzystują smartwatche i smartbandy do monitorowania aktywności i spalonych kalorii. Przyznają też, że urządzenia te służą im do odbierania powiadomień ze smartfona i organizacji codziennych obowiązków, a także zaawansowanego monitorowania zdrowia, w tym np. pomiarów tętna czy EKG.

Jak kobiety wybierają smartwatche? 

Wiele z ankietowanych kobiet przyznało, że w urządzeniach, które obecnie posiadają brakuje im przede wszystkim możliwości pełnej personalizacji wyglądu, funkcji pomiaru ciśnienia, odbierania i wykonywania połączeń telefonicznych oraz map GPS działających niezależnie od smartfonu.

Marka Huawei wprost też zadała pytanie: na co Polki zwracają uwagę, kupując nowy model? Odpowiedź może być dla niektórych zaskakująca, bo okazuje się, że dla pań równie ważne co wygląd, są także technologiczne aspekty tych urządzeń. 

Chodzi konkretniej m.in. o czas pracy na jednym ładowaniu, odporność na wodę i kurz, funkcje monitorujące zdrowie oraz wielkość koperty. Co ciekawe, odpowiedzi te pokrywają się z tym, co w osobnym badaniu Huawei CBG Polska wskazali mężczyźni. 

Wydawać by się mogło, że panie są dużo mniej zainteresowanie nowościami technologicznymi niż panowie. W przypadku smartwatchy nie jest to prawdą. Kobiety mają równie wysoką świadomość na temat tego produktu jak mężczyźni i przy zakupie zwracają uwagę na niemalże te same aspekty. Jednocześnie Polki są bardziej wymagające w kwestiach estetycznych niż Polacy. Wybór smartwatchy jest coraz szerszy, co daje paniom możliwość znalezienia pasującego modelu
Dorota Rakowska
Marketing Director w Huawei CBG Polska
polski a smartwatche
fot. Huawei
Źródło tekstu: Huawei