Netflix Gaming: Zatrudniono eksperta ds. gier
2 miesiące temu pisaliśmy o tym, że Netflix szuka specjalistów ze świata gamingu i zastanawialiśmy się, kogo może zatrudnić? Teraz już wiemy, że kierownikiem ds. gier wideo został Mike Verdu z Facebooka.
Wcześniej Verdu robił karierę w Electronic Arts, a na Facebooku jako wiceprezes pracował nad programem Oculus. Swoją karierę w świecie gamingu zaczął jeszcze we wczesnych latach 90 i jego portfolio zawiera także takie pozycje jak Kabam, Zynga i Atari.
Ten ruch z zatrudnieniem Verdu odzwierciedla ambicje Netfliksa, zmierzające do tego, aby wyjść poza oferowanie programów telewizyjnych i filmów ponad 200 milionom swoich subskrybentów i wkroczyć w świat gamingu. Podobnie jak w przypadku przesyłania strumieniowego, rynek gamingowy staje się coraz bardziej konkurencyjny, między innymi dlatego, że Amazon, Google i Microsoft także inwestują w tę kategorię.
Netflix na ten rynek wchodzi powoli już od około dwóch lat. Firma poinformowała na konferencji gamingowej E3 w 2019 r., że wypuszcza grę mobilną opartą na serii „Stranger Things” oraz „Stranger Things 3: The Game” na konsole i komputery PC. Firma poinformowała również, że tworzy Dark Crystal: Age of Resistance Tactics jako adaptację filmu Netflix „The Dark Crystal: Age of Resistance”.
Netflix planuje wypuścić swoje pierwsze oferty gamingowe już w 2022 roku. Nie wiadomo jeszcze, czy gry będą wtedy częścią istniejącej subskrypcji Netflix, czy też trzeba będzie dodatkowo płacić za granie.