Nadszedł Black Friday. O czym pamiętać w trakcie tego dnia oraz później?
Skoro wiesz już, co jest niezbędne, by dobrze zaplanować Black Friday, zadbaj o to, żeby wszystko przebiegało bez zakłóceń. Oczywiście teoria a praktyka to często dwie odrębne sprawy i nie inaczej jest w tym wypadku.
Twój sklep musi być przygotowany na nieoczkiwane awarie. Trzeba reagować błyskawicznie, ponieważ każda minuta, w której coś nie działa, skutkuje zmniejszeniem sprzedaży, a zniecierpliwiony klient poszuka tego samego przedmiotu u konkurencji. Dlatego zadbaj o odpowiednią liczbę specjalistów, którzy przez całą dobę czuwać będą nad kwestiami serwisowymi. Dzięki temu unikniesz problemów technicznych, które utrudnią lub całkowicie uniemożliwią klientom zakupy.
Kolejnym wyzwaniem jest to, co dzieje się z zamówieniami, które trafią już do systemu. Z pewnością będzie ich znacznie więcej, niż w zwykły dzień, a więc potrzebne będą dodatkowe ręce do pracy. Pakowanie i wysyłka towaru to proces czasochłonny, a więc powiększenie załogi na ten dzień albo nadgodziny zwykle są niezbędne. Trzeba przygotować się dosłownie na pracę w pocie czoła, ponieważ sukces w tym wypadku rodzi się w bólach. Klienci swoje zamówienia chcą otrzymać jak najszybciej.
Większe zainteresowanie zakupami, to również wzmożony kontakt od strony klienta. Przygotuj się także na dużą liczbę telefonów czy wiadomości i nie pozwól, by ktoś musiał zbyt długo czekać na odpowiedź. W Czarny Piątek nie ma czasu na czekanie, bo jeśli klient ma jakieś wątpliwości, co do Twojej oferty i nie dostanie szybko odpowiedzi, pójdzie tam, gdzie nie będzie musiał się zastanawiać nad zakupem. Dobrym rozwiązaniem są chatboty, które możesz wykorzystać na stronie, by automatycznie odpowiadały na podstawowe pytania klientów.
Na koniec, nie zapomnij o opiece posprzedażowej. Zwrotów zwykle trudno uniknąć, dlatego ważne, by ich polityka była jasna. Ponadto klienci lubią monitorować status zamówienia, dlatego sprawnie odpowiadaj na pytania, co dzieje się z ich przesyłką. Black Friday to świetna okazja, by zatrzymać u siebie kontrahentów, a zapewniając odpowiednią obsługę po sprzedaży, zwiększysz szanse, że jeszcze do Ciebie wrócą.
Chcesz rozpocząć z nami współpracę B2B? Skontaktuj się z naszym działem biznesowym.