Facebook sprzeciwia się antyszczepionkowym nakładkom na zdjęcia profilowe

„Ufam mojemu układowi odpornościowemu, a nie zastrzeleniu (domyślnie: zaszczepieniu – przyp. red.)” – to jedno z haseł, które w ostatnim czasie pojawiło się na zdjęciach profilowych użytkowników Facebooka. Mając na uwadze dezinformację, która spowodowana jest nadmiarem informacji na temat COVID-19, największa platforma społecznościowa na świecie podjęła kroki do wyeliminowania takich inicjatyw.

Szczepionka na koronawirusa – kontrowersje

Pandemia COVID-19 wywołała nie tylko oczywistą tragedię związaną z ludzkim zdrowiem i życiem, ale przyniosła również największy szum informacyjny od lat. Skala informacji, które zalewają nas z każdej strony przybrała monstrualne rozmiary i w efekcie bardzo często skutkuje zupełnie odwrotnym efektem. Intensywność wiadomości, które atakują nas każdego dnia sprawiają, że bardzo ciężko wyłuskać z nich wartościową informację. Szczególnie teraz, gdy w obieg weszły wzbudzające wiele kontrowersji szczepionki.  

szczepionka facebook

Szczepić się czy nie? Facebook zajął stanowisko

Powyższe pytanie zadaje sobie dzisiaj każda osoba. Facebook i jego twórcy wprost przyznają, że obawiają się, iż antyszczepionkowe komunikaty mogą doprowadzić do promowania fałszywych informacji o koronawirusowej profilaktyce i w ten sposób przyczynić się do jeszcze większego rozprzestrzeniania pandemii.

W związku z tym, portal podjął działania mające na celu niwelowanie jakichkolwiek antyszczepionkowych ruchów, w tym np. ustawiania tego typu haseł i udostępnianiq ich wraz ze zdjęciami profilowymi. Rzecznik Facebooka podsumował, że antyszczepionkowe komunikaty w ramkach na profilu na Facebooku są postrzegane jako sprzeczne z polityką firmy, a więc platforma zrobiła wszystko co mogła, aby jak najbardziej je ograniczyć.

Jednocześnie zaznaczono także, że ilość profili wspierających szczepionki na Facebooku znacznie wzrosła. Ponad pięć milionów ludzi na całym świecie wykorzystało jedną z tych ramek profilu, aby wyrazić poparcie dla szczepionek. 

Platforma ogłosiła także, że pracuje nad nową kampanią, która ma uczyć użytkowników precyzyjnej selekcji i trzeźwego podejścia do informacji na temat COVID-19, pojawiających się w sieci. 

Zainteresował Cię ten temat? Sprawdź koniecznie:

Źródło: zeenews.india.com