Apple Music z coraz lepszymi wynikami
Badacze rynku z MIDiA opublikowali dane dotyczące globalnego rynku strumieniowego przesyłania muzyki. Według zebranych przez nich informacji Apple Music jest drugą najczęściej używaną usługą strumieniowania muzyki. Gigant technologiczny z siedzibą w Cupertino obsługuje już 15% z prawie 524 milionów słuchaczy na całym świecie, co oznaczałoby 78,6 mln płatnych subskrypcji Apple Music.
W swoich bilansach Apple rzeczywiście pokazuje stale rosnącą sprzedaż swoich usług. W informacji, jaką na początku roku Apple opublikował w swoim newsroomie, Eddy Cue, wiceprezes ds. usług, powiedział: „Dzięki ponad 745 milionom płatnych subskrypcji Apple nadal łączy twórców i artystów na całym świecie z użytkownikami korzystających już z ponad miliarda urządzeń…”.
Wzrost popularności Apple Music nie powinien zatem dziwić patrząc na ogólną tendencję wzrostową w usługach Apple. Ponadto serwis muzyczny od giganta z Cupertino w 2021 roku kontynuował ulepszanie swojej usługi strumieniowego przesyłania muzyki m.in. dodając obsługę dźwięku przestrzennego i dźwięku bezstratnego bez dodatkowych kosztów dla swoich subskrybentów. Niewielkie znaczenie może mieć również fakt wprowadzenia nowego planu subskrypcji o nazwie Apple Music Voice, który opiera się wyłącznie na Siri do odtwarzania muzyki i interakcji z użytkownikiem. Jest on jednak dostępny tylko dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych.
Dobry wynik Apple Music jest jednak wciąż niewystarczający, żeby choć trochę zbliżyć się do największego giganta, czyli Spotify. Serwis ten kolejny raz znalazł się na szczycie listy i zanotował niemal 31% udziału w rynku.
Przeczytaj też: