Apple Music to druga najczęściej używana usługa strumieniowego przesyłania muzyki na świecie. Spotify pozostaje na pierwszym miejscu

Nowe badania pokazują, że Apple Music stanowi 15% globalnego rynku strumieniowego przesyłania muzyki. Wciąż jednak pozostaje daleko w tyle za Spotify, który zagarnia ponad 30% rynku. Kto plasuje się na kolejnych miejscach?

Apple Music z coraz lepszymi wynikami

Badacze rynku z MIDiA opublikowali dane dotyczące globalnego rynku strumieniowego przesyłania muzyki. Według zebranych przez nich informacji Apple Music jest drugą najczęściej używaną usługą strumieniowania muzyki. Gigant technologiczny z siedzibą w Cupertino obsługuje już 15% z prawie 524 milionów słuchaczy na całym świecie, co oznaczałoby 78,6 mln płatnych subskrypcji Apple Music.

W swoich bilansach Apple rzeczywiście pokazuje stale rosnącą sprzedaż swoich usług. W informacji, jaką na początku roku Apple opublikował w swoim newsroomie, Eddy Cue, wiceprezes ds. usług, powiedział: „Dzięki ponad 745 milionom płatnych subskrypcji Apple nadal łączy twórców i artystów na całym świecie z użytkownikami korzystających już z ponad miliarda urządzeń…”.

Wzrost popularności Apple Music nie powinien zatem dziwić patrząc na ogólną tendencję wzrostową w usługach Apple. Ponadto serwis muzyczny od giganta z Cupertino w 2021 roku kontynuował ulepszanie swojej usługi strumieniowego przesyłania muzyki m.in. dodając obsługę dźwięku przestrzennego i dźwięku bezstratnego bez dodatkowych kosztów dla swoich subskrybentów. Niewielkie znaczenie może mieć również fakt wprowadzenia nowego planu subskrypcji o nazwie Apple Music Voice, który opiera się wyłącznie na Siri do odtwarzania muzyki i interakcji z użytkownikiem. Jest on jednak dostępny tylko dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych.

Dobry wynik Apple Music jest jednak wciąż niewystarczający, żeby choć trochę zbliżyć się do największego giganta, czyli Spotify. Serwis ten kolejny raz znalazł się na szczycie listy i zanotował niemal 31% udziału w rynku.

Przeczytaj też:

wyszukiwarka w apple music

Spotify lekko traci, Youtube mocno się rozwija, Apple ma nową usługę

Warto zwrócić uwagę, że rok wcześniej Spotify odnotowało wynik o 2% wyższy. Jednak wciąż przewaga nad konkurencją jest ogromna. Utrzymująca się duża przewaga Spotify – pomimo nieco mniejszego udziału w rynku – wynika nie tylko z siedmioletniej przewagi nad Apple Music. W przeciwieństwie do większości konkurentów Spotify oferuje również bezpłatną subskrypcję, która jest finansowana z reklam. 

Na kolejnych miejscach po Apple Music znalazły się Amazon Music i Tencent Music, którzy mają po 13% udziału w rynku. YouTube Music stanowi 8% globalnych subskrypcji. Według raportu YouTube Music był jedyną usługą, która zwiększyła swój udział w globalnym rynku w tym okresie, dzięki swojej popularności wśród pokolenia Z i młodszych milenialsów.

Warto zanotować fakt, że światowa baza subskrybentów usług strumieniowania muzyki wzrosła o 109,5 miliona do końca drugiego kwartału 2021 r., czyli o około 26% rok do roku. Globalne przesyłanie strumieniowe stało się zatem znacznie popularniejsze, co w dużej mierze spowodowane nudą związaną z COVID-19.