W Hellish Quart gracz wcieli się w postać XVII-wiecznego wojaka, władającego rapierem, szablą, mieczem i wieloma innymi klasycznymi narzędziami mordu z tego okresu. Gra ma dopieszczony system fizyki, dzięki któremu ostrza mieczy faktycznie zderzają się ze sobą, blokując ciosy. Dzięki technologii motion capture w skórę wojowników wcielili się prawdziwi mistrzowie szermierki w trakcie nagrywania ruchów postaci.
Każdy trafiony cios skutkuje zadaniem obrażeń przeciwnikowi, które mogą doprowadzić do ucięcia ręki czy nawet dekapitacji. Jedno celne pchnięcie lub zamach może zakończyć rundę, co również jest widowiskowo odwzorowane na ekranie.
Pojedynek na szable
Twórca gry zaprezentował minutowy materiał z gry, w którym można zobaczyć, jak faktycznie wygląda walka i zadawane obrażenia. Hellish Quart jest jak na razie we wczesnym etapie produkcji, już teraz wygląda natomiast naprawdę ciekawie. Nawet ubrania bohaterów podlegają prawom fizyki, odpowiednio wywijając się i ruszając w rytm morderczych tańców.