W badaniu wzięły udział samochody w pełni elektryczne oraz hybrydy typu plug-in. Według ekspertów pod koniec 2019 roku takich pojazdów na rynku było zaledwie 2,7 %. W czwartym kwartale 2020 roku, ta liczba oscylowała już na poziomie 5,8 %. Łącznie pojazdy elektryczne i hybrydowe przejechały około 386 milionów kilometrów.
W samej Europie do końca ubiegłego roku zarejestrowano 1,4 miliona samochodów elektrycznych, to o ponad 100 tysięcy więcej niż w Chinach, które w poprzednich latach były liderem jeśli chodzi o e-pojazdy.
Ranking sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie w 2020 roku
- miejsce: VW ID.3 (14,3 % rynku)
- miejsce: Tesla Model 3 (12 % rynku)
- miejsce: Renault Zoe (8,4 % rynku)
- miejsce: Hyundai Kona (7,1 % rynku)
- miejsce: Audi e-Tron (4,4 % rynku)
- miejsce: Kia Niro (3,2 % rynku)
- miejsce: Mercedes EQC 400 (2,9 % rynku)
- miejsce: Peugeot e-208 (2,7 % rynku)
Pod względem sprzedażowym co prawda Volkswagen był w stanie wyprzedzić Teslę. Jednak firma Elona Muska, dalej pozostaje liderem, jeśli chodzi o przejechane kilometry i przebija niemieckiego producenta ponad dwukrotnie. Posiadacze Tesli przejechali w 2020 roku około 100 milionów kilometrów, a kierowcy zasiadający za kierownicą VW zaledwie 45 milionów kilometrów.
Tak prezentuje się Volkswagen ID.3 oraz Tesla Model 3: