Nowe zasady naliczania prowizji
Zmieniły się również zasady naliczania prowizji. Najważniejsze informacje znajdziesz poniżej.
Informacja o poleceniu ważna przez 24h od kliknięcia linku
Przechodzimy na rozwiązanie Cookieless – rezygnujemy z tradycyjnych ciasteczek i zyskujemy dokładniejszą możliwość śledzenia zamówień z Twojego polecenia.
W nowym SalesMasters informacja o poleceniu jest ważna przez 24h. Ponowne kliknięcie linku przez kupującego odświeża licznik i nalicza 24h od nowa.
Zliczymy sprzedaż w aplikacji mobilnej x-kom i al.to
Jeśli klient, któremu polecasz produkt, otworzy link w naszej aplikacji mobilnej, będziemy o tym wiedzieć i zaliczymy Twoją prowizję.
o to wszystko brzmi bardzo fajnie, wcześniej dochód od salesmasters był znikomy, teraz mam nadzieję na polepszenie! Dodanie ai.to też super sprawa
mało polecałaś to był znikomy, u mnie 5-10k to zawsze na wakacje było:)
ha ha ha mało śmieszne
Dobrze, że w końcu będą linki bez limitu ważności, to było męczące robić je od nowa co miesiąc
A gdzie je umieszczasz?
„Zliczymy sprzedaż w aplikacji mobilnej x-kom i al.to” SUPER NAJWAŻNIEJSZE!!!
Wszystko ładnie i pięknie, ale weźcie pod uwagę jedno – dostaniecie prowizję tylko jeśli ktoś kupi w ciągu 24h od kliknięcia linku. Promuję w 90% przypadków zestawy komputerowe. Kto kupi zestaw za X tysięcy w ciągu 24h? Ano praktycznie nikt. Tu potrzeba chociaż kilku dni na zastanowienie. Dzięki za zabicie opłacalności mojego interesu 🙂
M. sprawdziliśmy dane sprzedaży z naszego systemu. Zdecydowana większość zakupów odbywa się w ciągu 24 godzin po kliknięciu w link. W naszym programie, jeśli ktoś kliknie link ponownie, liczenie 24 godzin zaczyna się od nowa. Wprowadziliśmy też nowy sposób śledzenia sprzedaży, który jest skuteczniejszy, także dla list produktów. Będziemy na bieżąco sprawdzać dane i jeśli będzie konieczne, wprowadzać zmiany.
Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź. Oczywiście, że zmiany mają swoje plusy jak chociażby odejście od cookies i zliczanie sprzedaży również z aplikacji, czego wcześniej nie było. Ale jak sam Pan to ujął – zdecydowana większość. Tutaj widzę dwa problemy – zdecydowana większość, czyli już na dzień dobry prowizja za X sprzedaży nie trafi na konto Sales Masterów. Stawiam również, że powtarzana przeze mnie kilkukrotnie podana przez Pana statystka tyczy się wszystkich produktów z Waszej oferty, a nie samych komputerów stacjonarnych o których wspomniałem. To jedyna kategoria jaka mnie interesuje, bo jedyna w jakiej prężnie działam. 3/4 poleconych przeze mnie zestawów poszło ponad 1 dzień po podesłaniu linku
M. Napisz do nas mejla, abyśmy mogli dokładnie przyjrzeć się Twojej formie działania po tym, jak zmiany wejdą w życie.
Chcemy zapewnić każdemu użytkownikowi jak najlepsze warunki prowizji.
Trzeba zobaczyć, jak będzie. Dla mnie nie wygląda to źle. Im dłuższe cookies tym lepiej, bo zawsze wpadnie jakaś losowa sprzedaż. Ale jak mam wybierać, to wolę, aby były wyższe prowizje (mam nadzieję, że będzie ich więcej), niż liczyć na fuksa.
Tylko że w przypadku komputerów i tak robi się linki/koszyki raz na miesiąc, bo rynek dynamicznie się zmienia, więc cookies nie przeszkadzały w jego ważności. Skrócił się niestety z 5 do 1 dnia okres kiedy może wpaść kasa po zakupie z polecenia
A co z robieniem linków na stronie produktu, aby nie trzeba wklejać każdego linku do generatora? Program sklepu na A tak potrafi
Oskar, analizujemy wprowadzenie tej funkcjonalności.
1. Aha, czyli jeżeli ktoś wszedł z mojego linku, wziął ciasteczko i nakupował rzeczy (ostatnio znajomy tak kupił iPhona za ~5k), to dotychczas dostawałem pełną prowizję, a teraz dostanę 50%?
2. „Za sprzedaż produktu z użyciem kodu rabatowego otrzymasz połowę prowizji.” a dotychczas jak było? Wydawało mi się, że miałem 100% prowizji.
3. 24h – tłuste kąski, np. kompy za 19500zł brutto nie są kupowane w 24h!!! Nawet drukarkę za 900zł znajomy kupował kilka dni. 24h to zdecydowanie za krótko. 72h jako standard i do 7 dni dla zestawów komputerowych oraz list zakupowych to jest uczciwe. Pomijam, że znajomy kupował kompa za 19500 kilka tygodni, ale rozumiem, że ważność też nie może być w nieskończoność.
4. „Nie dostaniesz prowizji, za zakupy własne” – z ciekawości, czy będzie tak jak ja miałem kilka lat temu, że x-kom zablokował całe konto i zabrał mi CAŁĄ prowizję twierdząc, że nie da się oddzielić prowizji dla innych od zakupów własnych? Bo ja się dowiedziałem o blokadzie konta, zabraniu całości środków (z tego co pamiętam 500zł) i poradzie, abym założył konto na nowy e-mail. Jeżeli blokujecie nadal konto i zabieracie także należną prowizję, napiszcie proszę o tym w regulaminie.
Reszta zmian fajna.
Piotr, poniżej nasze odpowiedzi:
1. Jeśli polecisz znajomemu np. iPhone’a 15 Pro 128 GB w kolorze Tytanowym, a on wybierze ten lub inny wariant np. z pamięcią 512 GB i w kolorze czarnym – w obu przypadkach otrzymasz pełną prowizję. Jeśli zamiast tego iPhone’a kupi np. biurko – otrzymasz połowę stawki prowizji za biurko.
2. Obecny regulamin SalesMasters nie pozwala na promowanie ofert promocyjnych. W nowym SalesMasters wycofujemy to ograniczenie. Jeśli klient korzysta z kodu rabatowego naliczamy połowę stawki prowizji.
3. Analizowaliśmy te dane przed podjęciem decyzji i większość zakupów odbywa się w ciągu 24h od kliknięcia linku. Pamiętaj, że ponowne przejście przez link polecający nalicza ten czas od nowa. Będziemy dalej obserwować te dane, aby w razie potrzeby dostosować ten limit.
4. W nowym SalesMasters zamówienia weryfikujemy w ciągu 45 dni od ich realizacji. Jeśli są to zakupy własne, prowizja za nie zostanie wstrzymana. Po upływie 45 dni od realizacji zamówienia pieniądze trafiają do portfela, gdzie możesz je wypłacić po uzbieraniu minimum 100 zł.
1. To przecież bedziemy mniej zarabiać przez tą zmiane, a pisaliscie ze wprowadzone zmiany pozwolą nam zarabiać więcej
1. Czyli jest gorzej.
2. A mi naliczał. Dziwne. Może coś źle spojrzałem.
3. Czyli jest gorzej.
4. Odpowiedź niejasna. Wstrzymane? A nie anulowane?
To blokujecie konta czy nie?
To prowizja za nie-własne polecenia przepada czy nie?
Ja oczywiście uważam i nie robię zakupów własnych, ale wolę aby inni nie dali się zrobić jak jak, gdy zrobiłem x-komowi 250k obrotu i mi zabrano CAŁĄ kasę.
Prowizje za własne zakupy nie będą dodane do portfela w SalesMasters. W nowym systemie, sposób sprawdzania zamówień się zmienił. Teraz sprawdzamy zamówienia w ciągu 45 dni od ich zrealizowania, aby od razu wykryć te naruszające zasady. Wcześniej, sprawdzaliśmy to dopiero gdy chciałeś wypłacić pieniądze. W przypadku braku przestrzegania zasad i ignorować ostrzeżenia, możemy zablokować konto.
„Jeśli klient kupi polecony przez Ciebie produkt lub jego wariant – otrzymasz pełną prowizję. Jeśli klient wybierze inny produkt – naliczymy połowę maksymalnej stawki prowizji tego produktu.”
Przecież to zmiana na gorsze. Dotychczas była naliczna cała prowizja w przypadku zakupu innego niz pdlinkownay produkt.
Tak czy siak przydałaby sie jakaś zmiana ktora naliczałaby zakupy w aplikacji, bo teraz wiekszość kupuje przez nią. Nie tak dawno miałem ponad 450 odsłon z podlinkowania Samsungów s24 gdy mialy premiere, a zarobiłem z tego tylko 10zł… Odechciewa sie cokolwiek robić. Kiedyś lepiej to wyglądalo. Niepotrzebnie tak promujecie tą apke
Arku, w nowej wersji SalesMasters będziemy też zliczać zamówienia robione przez aplikacje mobilne al.to i x-kom. Chcemy nagradzać naszych najbardziej aktywnych użytkowników, więc pełną prowizję dostaniesz za zakupy produktów, które polecisz. Dzięki tej zmianie będziemy mogli zaoferować więcej specjalnych prowizji. 🙂
To jest świetna zmiana, że apka też wchodzi. Nie zliczę ile straciłem przez to, że apka nie wchodziła, bo większość osób brała ode mnie „swój 1-szy komputer” to robili to na telefonach przez apkę. To mega na +!
W sumie niby zmiany niektóre na lepsze, ale z tym 50% od kupowania czegoś innego to serio będzie wtopa przy niektórych przypadkach… Polecisz komuś biurko za 500 zł, a zamiast tego biura weźmie coś za 5k to dostanie się 50%. Nieco głupie.
Akurat dobra zmiana
Może te trolle wrzucające bezmyślne linki na grupach Facebook ogarną się
Niby też racja, może się skończy. Są plusy, są minusy.
Nagradzamy za skuteczne polecenia. Obserwujemy, że gdy polecający dobrze uzasadni wybór produktu, dostosowując go do potrzeb kupującego, klient prawie zawsze decyduje się na zakup tego właśnie produktu. Planujemy wprowadzać więcej specjalnych bonusów dla osób, które efektywnie polecają produkty. Od drugiej połowy marca zaczniemy wprowadzać więcej specjalnych linii prowizyjnych.
„Obserwujemy, że gdy polecający dobrze uzasadni wybór produktu, dostosowując go do potrzeb kupującego, klient prawie zawsze decyduje się na zakup tego właśnie produktu”
A jak cos takiego zaobserwowaliscie? Wg, mnie takie rozpisywanie argumentacji to wwieksozsci przyapdkow strata czasu, bo anwet na to nie reagują . a czasem jak dopytam danej osoby czy sie na cos zdecydowala to zazwyczaj jest brak odzewu. ludzie wolą zapytac 10 razy o to samo w roznych miejsach i jak sie odpoweidz powtarza, to moze wtedy sie decydują, o ile faktycznie potrzebuja na teraz a nie na za pare miesiecy.
A czy będą w końcu choćby podstawowe dane analityczne dostępne – np. kliknięcia w link, konwersja?
Oraz możliwość określenia źródła wejścia – byłoby to bardzo przydatne w przypadku, gdy link do tego samego produktu znajduje się na kilku stronach, aby określić, która z nich naprawdę generuje sprzedaż.
Coś takiego można zaimplementować na wiele sposobów – jako strona odsyłająca, jako tag dodawany do linka (coś w stylu utm_source).
Mamy zapisane ten pomysł jako jedną z nowych funkcji, nad którymi chcemy pracować. 2 marca wprowadzamy podstawową wersję SalesMasters. Będzie ona zawierała funkcje ze starego systemu, ale już ulepszone, aby wszystko działało lepiej. W następnych miesiącach będziemy pracować nad kolejnym funkcjonalnościami.
„Żeby sprzedaż z twojego linku polecającego została zaliczona, musisz stworzyć zarówno link do produktu, jak i link do listy, używając generatora linków w panelu SalesMasters.”
Że jak? To już nie wystarczy zrobić listy na połączonym z SM koncie? o0
Teraz to specki z 11 produktów, trzeba wygenerować 12 linków? To szaleństwo xD
Do tej pory robiło się liste, zapisywało i tyle … 1000x bardziej wygodnie.
Ps. Jak już zmieniacie SM, to polecam zmienić obsługę. Bo aktualnie na odpowiedzi na maila czeka się nawet miesiąc. A czasami odpowiedzi nie ma wcale 🙂
Jeśli chcesz polecić całą listę zakupową, nie musisz robić oddzielnych linków do każdego produktu. Wystarczy, że skopiujesz link do listy zakupowej i wkleisz go do generatora linków w SalesMasters. Wtedy wszystkie produkty na tej liście będą zaliczane jako polecone przez Ciebie. Klient może kupić całą listę lub wybrać pojedyncze produkty. To jest zmiana w porównaniu do starego systemu, gdzie wystarczyło mieć połączone konto. Dzięki tej zmianie lepiej będziemy śledzić zamówienia pochodzące z polecanych list. Chcemy też wprowadzić funkcjonalność, dzięki której będziesz mógł tworzyć linki SalesMasters bezpośrednio na stronie produktu lub liście zakupów. To jednak już plany na kolejne miesiące. Dziękujemy też za Twoją opinię o obsłudze w starym systemie. Mamy nadzieję, że z nowym zespołem zauważysz pozytywne zmiany. 🙂
Co do listy zakupowej.
Zacnie by było tworząc listę zakupów kilku produktów żeby był wybór,że tylko lista zakupowa i też opcja lista link ref…bez kolejny krok generatora linków sales masters . Podobnie z poziomu apki X-kom. Opcja tworzenia listy i listy ref i pojedyncze produkty do listy i jako sam ref. Jak tworzyć nowe to nowe i już.
To cóż, można powiedzieć, że po wprowadzeniu zmian można przemyśleć powrót do polecania przez SM. Zobaczymy czy znów będzie to opłacalne, tak jak na początku.
powodzenia, 3mam kciuki, zobaczymy jak teraz będzie wyglądać wypłata
„Za sprzedaż produktu z użyciem kodu rabatowego otrzymasz połowę prowizji.” Słabe to; najczęściej polecam właśnie produkty z akcji promocyjnych (wtedy wyprzedzacie konkurencję) , które wymagają wpisania kodu rabatowego, więc zmiana jest na gorsze.
Robert, produkty w promocji często nie przynoszą nam zysku. Nie chcemy Was ograniczać w możliwościach produktów w okazyjnej cenie, dlatego dodajemy możliwość ich promowania. W SalesMasters chcemy też uruchamiać dodatkowe specjalne prowizje, żebyście zarabiali więcej na sprzedaży produktów po normalnej cenie.
Przy wypłatach dla firm, czas oczekiwania na prowizję będzie strasznie długi – 45 dni od zakupu + 30 dni na płatność faktury, czyli przynajmniej 2,5 miesiąca czekania. Słabo
Błażeju, w naszym programie afiliacyjnym 45 dni jest dlatego, że klient może zwrócić produkt – w x-kom ma na to 15 dni, a w al.to 21 dni. Po zgłoszeniu zwrotu, klient ma 14 dni na odesłanie produktu. My też mamy 14 dni na przetworzenie tego zwrotu. Jeśli ktoś zwróci produkt kupiony przez Twoje polecenie, nie dostaniesz za to prowizji. Ta prowizja zostanie automatycznie odjęta z Twoich zarobków. Płatności wypłacamy do 30 dni, ale zazwyczaj robimy to szybciej.
Niestety z mojego doświadczenia płatność najczęściej następowała ostatniego dnia (albo tuż przed) wskazanego na fakturze. Biorąc pod uwagę tak długi czas, warto byłoby rozważyć krótszy termin płatności np. 10 albo 15 dni, który ograniczyłby chociaż trochę czas oczekiwania.
Ewentualnie zniesienie czasu oczekiwania pomiędzy kolejnymi wypłatami.
Do nowego systemu nie przenosiliśmy ograniczenia, które pozwalało na zlecenie tylko jednej wypłaty co 45 dni. Teraz możesz zgłaszać wypłatę częściej, jeśli masz zgromadzane przynajmniej 100 zł.
Świetnie wygląda nowy panel dobra robota, oby działał tak jak wygląda
A co z prowizjami naliczonymi przed 2 marca, ale dla których nie upłynął termin 45 dni? Mam sporo oczekujących poleceń ale w nowym panelu już ich nie ma. Więc widzę 3 opcje: albo pojawią się magicznie na starych zasadach, zostanie naliczona prowizja na nowych zasadach lub opcja nr3 prowizja przepadła i jestem w plecy pewną kwotę bo na darmo polecałem wasze produkty przez ostatnie 45 dni.
Piotrze, do nowego systemu przenieśliśmy prowizję, która była dostępna do wypłaty 1 marca o 11:00. Prowizję która jeszcze nie była dostępna do wypłaty (w chwili przenoszenia do nowego systemu) lub będzie pochodzić z zakupów z linków w starym systemie, które są aktywne, dodamy do portfela w nowym systemie w 2 turach: do 30 kwietnia i do 20 czerwca. O dodaniu środków do portfela poinformujemy w wiadomości mejl.
Cały proces przejścia na nowy SalesMasters mamy opisany też tutaj: https://geex.x-kom.pl/strefa-x/salesmasters-x-kom-co-stanie-sie-z-twoim-kontem/
byłem przekonany że ten dzień nigdy nie nadejdzie, dzięki 🤩💪
Pytanie ogólne o program.
Ze względu na stanowisko ludzie w pracy często to właśnie mnie proszą o jakieś zakupy związane z technologią. Ja sugeruję towar, oni akceptują i często kończy się to tym że ja mam to zamówić, chociażby dlatego że mam kartę firmową. Czy w takiej sytuacji mogę korzystać z programu salesmasters? W danych do przesyłki będą moje dane, ale zakup jest na firmę z fakturą vat, opłacony kartą firmową i nie będzie to produkt dla mnie. Ja to tylko polecam i potem ewentualnie odbieram paczkę. Jak to robić w takich sytuacjach żeby było to zgodne z waszymi zasadami? Zamawiać jako gość na dane osoby z recepcji?
Mateuszu:
– jeśli w SalesMasters działasz jako osoba prywatna, a zakupy (dane na Fakturze) robisz jako firma – możesz w ten sposób działać i zarabiać prowizję;
– jeśli w SalesMasters działasz jako firma, a zakupy (dane na Fakturze) robisz jako osoba prywatna – możesz w ten sposób działać i zarabiać prowizję;
– jeśli w SalesMasters działasz jako firma, a zakupy (dane na Fakturze) robisz jako firma – nie możesz tak działać;
– jeśli w SalesMasters działasz jako osoba prywatna, a zakupy (dane na Fakturze) robisz jako osoba prywatna – nie możesz w ten sposób działać;
4 dni polecania produktów i zero prowizji. Dobra zmiana przyszła 🙂
Kama, jeśli żaden klient nie skorzystał z Twojego linku do zakupu, nie mogliśmy naliczyć prowizji.
A jak często aktualizujecie zarobioną prowizje? Bo mi tez nic sie nie zmienilo odkad powstaly zmiany i nie wiem czy jeszcze cos sie nie zaktualizowalo czy nikt nic nie kupil z moich poleceń
Jeśli klient złoży zamówienie z Twojego linku zobaczysz je w panelu SalesMasters w ciągu godziny.
Wyczekiwałem bardzo na tą zmianę, niestety w moim przypadku nie sprawdza się ona w ogóle. 0.25% prowizji za polecenie RTX 4060? To już wolałem robić co miesiąc nowe linki. Pomijam fakt, że 24h na zakup to zdecydowanie zbyt mało i pewnie dlatego ilość prowizji spadła praktycznie do zera.
Z czego wynikało 0.25%?
Z tego, że był to drugi link (a więc traktowany jak nieistniejący) oraz produkt jeszcze był na promce?
Wojtku, abyśmy mogli dokładnie zweryfikować Twoje zgłoszenie – napisz do nas na mejla: salesmasters@x-kom.pl
Tak, 24h to zdecydowanie za mało. Na razie nie pojawiła się ani jedna sprzedaż, gdzie normalnie w analogicznym okresie powinno być już kilka.
Poczekam jeszcze trochę dłużej, ale jak tak to będzie wyglądało to ja dziękuję
Wysłałem klientowi dwa linki, kupił te dwie rzeczy. Jedna ma 1% a druga ma 0.5%
CO TU SIĘ DZIEJE?
Daj screena do posta
Już łaskawie odpowiedzieli. Przeczytałem nowe zasady i tak tego NIE zrozumiałem.
Jeżeli wyślesz 2 linki, to liczy się jeden z nich, pozostałe są jak bez linku. MUSISZ wysyłać listę zakupową na większą ilość produktów.
Wyobraźmy sobie, że na mojej stronie WWW promuję 30 produktów x-kom. Klient kupił aż 10 z linków ode mnie. Dostanę normalną prowizję na jeden i połowę na 9 z nich. Tak działa nowy system.
To podejście z listami zakupowymi bardzo mi się nie podoba
Piotrze, abyśmy mogli dokładnie zweryfikować Twoje zgłoszenie – napisz do nas na mejla: salesmasters@x-kom.pl
Ktoś kupił dokładnie polecanego laptopa, ale wybrał Windowsa Home zamiast Pro i już prowizja była o połowę niższa. Mimo, że to ten sam model komputera, a różnica cenowa między systemami to ułamek ceny całego sprzętu. Słabo