Jakie elementy X-59 QueSST wpłyną na obniżenie hałasu?
Jeśli spojrzymy szerzej, to w zasadzie cała konstrukcja to jedno wielkie obniżanie hałasu. Sam kształt kadłuba zaprojektowano tak, by rozpraszał fale naddźwiękowe w taki sposób, by zapobiegać typowym gromom dźwiękowym słyszanym na powierzchni ziemi. Dzięki temu, jeśli cokolwiek usłyszymy, będzie to raczej wspomniane już trząśnięcie drzwiami w samochodzie niż wielki huk.
Silnik samolotu umieszczony będzie na wierzchniej części kadłuba, dzięki czemu hałas emitowany przez jednostkę pochodzącą z myśliwców wojskowych będzie kierowany z dala od ludzi.
Układ skośnych skrzydeł będzie minimalizował opory powietrza podczas bardzo szybkiego przemieszczania się.
Nie sposób równie nie zauważyć, że X-59 będzie samolotem bardzo długim, co również ma przełożyć się na poprawione właściwości w powietrzu.
Wisienką na torcie będzie kokpit. W związku z kształtem samolotu pilot nie widziałby nic, co jest z przodu, więc jego stanowisko będzie wyposażone w system kamer i ekranów pozwalających zapanować nad lotem X-59 QueSST. Opracowany przez NASA system eXternal Vision System (XVS) korzysta z czujników, kamer i systemów komputerowych zapewniając maksymalnie wierne odwzorowanie tego, co dzieje się za oknem, którego w tym samolocie z przodu de facto nie ma.