Wyszukiwanie słów kluczowych nadchodzi na Instagram

Do tej pory na Instagramie wyszukiwać można było głównie według nazw kont, hasztagów i lokalizacji. Teraz użytkownicy z kilku krajów będą mogli również wyszukiwać za pomocą słów kluczowych. Co to oznacza w praktyce?

Nowe możliwości na Instagramie

Instagram to przede wszystkim zdjęcia i story? Po części to prawda, ale za tym wszystkim od dawna już stoją hasztagi. To dzięki nim w dużej mierze możemy wyszukiwać interesujące nas treści. Jednak w obecnej formie wyszukiwanie ograniczone do nazw, nazw użytkowników, lokalizacji i hasztagów okazało się niewystarczające. Dlatego idą zmiany, a mianowicie będzie można wyszukiwać także za pomocą słów kluczowych, które mogą pojawiać się w podpisach do zdjęć i filmów.

Najprościej mówiąc jeśli szukasz inspiracji świątecznych, to nie będziesz musiał wyszukiwać już pod hasztagiem #christmasinspiration albo jego polskim odpowiednikiem, tylko wystarczy wpisanie samego hasła. Wtedy wyniki wyszukiwania powinny pokazywać posty dotyczące takich świątecznych inspiracji, nawet jeśli nie zostały one specjalnie oznaczone w ten sposób.

Takie rozwiązanie nasuwa wiele pytań, na przykład: w jaki sposób Instagram określa, o czym jest post, gdy nie polega na oznaczeniu go hasztagiem? Czy algorytm Instagrama potrafi zrozumieć synonimy? Czy może w cały proces wyszukiwania jest zaangażowana sztuczna inteligencja, która pomagają algorytmowi w rozpoznawaniu tego, co jest przedstawione na zdjęciu?

Według raporty The Verge, rzecznik Instagrama powiedział, że system wykorzystuje uczenie maszynowe do „znajdowania treści o najwyższej jakości, które są dla Ciebie istotne”, biorąc pod uwagę „szereg czynników”, takich jak „rodzaj treści, podpisy [i] kiedy został opublikowany ”.

Na razie zmiany zostały wprowadzone jedynie dla użytkowników z sześciu krajów anglojęzycznych: Australii, Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, USA, Irlandii i Kanady.

słowa kluczowe na Instagramie
Źródło: socialmediatoday.com

SEO na Instagramie?

Nowe możliwości wyszukiwania mają pozwolić na łatwiejsze znalezienie szerszego zakresu pożądanych treści, a także ułatwić firmom zwiększenie wydajność na Instagramie. Być może to właśnie firmy powinny być tą zmianą najbardziej zainteresowane i zacząć przygotowywać swoje posty na Instagramie pod możliwość wyszukiwania za pomocą słów kluczowych.

Wcześniej jedynym sposobem optymalizacji postów na Instagramie było uwzględnienie odpowiedniej kombinacji hasztagów i w mniejszym stopniu także oznaczanie lokalizacji. Teraz byłby do dyspozycji zupełnie nowy algorytm do optymalizacji. 

Jeśli ta funkcja rzeczywiście zostałaby wprowadzona na całym świecie z pewnością zyskałaby wielu zwolenników, gdyż wyszukiwanie po słowach kluczowych jest dla wielu osób bardziej intuicyjne niż szukanie po hasztagach.

Jednak według podanych informacji, na razie wyszukiwanie słów kluczowych będzie „ograniczone do tematów ogólnych i słów kluczowych, które są objęte wytycznymi dla społeczności Instagrama”. Także konta specjalizujące się w tematach niszowych muszą jeszcze ostudzić swój entuzjazm.

Instagram opcję wyszukiwań za pomocą słów kluczowych ma stopniowo rozszerzać na kolejne kraje. Nie ma informacji o tym, kiedy możemy spodziewać się tej funkcji w Polsce.

 

Źródło: socialmediatoday.com