Loty z dowolnego miejsca na świecie
Checkmate ma być przystosowany do operowania z dowolnego lotniska na świecie, w tym z tych wysoko położonych. Otwarta architektura i szeroki wachlarz opcji mają zapewnić dostosowanie platformy do zamawiającego. Maszynie towarzyszyć ma system logistyczny Matrioszka pozwalający organizować utrzymanie poszczególnego samolotu od strony logistycznej. Ciekawe, czy jest skuteczniejszy od systemu ALIS z F-35, który okazał się niewypałem, i Amerykanie już musieli wymyślić inny. Na pokładzie samolotu miano również zintegrować sztuczną inteligencję.
Napęd i możliwości
Silnik ma cechować się wektorowaniem ciągu oraz zapewniać bardzo korzystny stosunek mocy do masy. Ma to pozwolić na skrócenie rozbiegu i dobiegu. Samolot ma z łatwością operować przy przeciążeniach do 8G oraz utrzymywać prędkość naddźwiękową przy manewrowaniu.
Rosjanie zachwalają Checkmate jako samolot z największym udźwigiem w swojej klasie (zakładamy, że chodzi o komory wewnętrzne, a nie podwieszenia zewnętrzne i komory wewnętrzne) oraz wysoką długotrwałością lotu.
Prędkóść maksymalna ma wynosić Mach 1.8, a zasięg bez dodatkowych zbiorników paliwa2800 kilometrów. Ładunek użyteczny wynieść ma 7400 kilogramów.