Dotyczy układu graficznego, ale czy to oznacza, że PS5 Pro według pierwotnej wartości (33,5 TFLOPS) jest 3-krotnie szybsze?! Absolutnie nie – mocy obliczeniowej (wyrażanej we flopsach, czyli operacjach zmiennoprzecinkowych na sekundę) nie porównuje się 1:1 w przypadku zupełnie innych architektur (RDNA 3 vs RDNA 2). Takie zestawianie jest bezcelowe i nie oddaje rzeczywistego skoku wydajności. Miałoby one sens, gdybyśmy porównywali układy o tej samej architekturze, ale tak w przypadku PS5 Pro i PS5 nie jest.
Wystarczy przypomnieć fakt, że Xbox One X ma więcej teraflopsów niż Xbox Series S (6 vs 4 TFLOPS), mimo że starsza konsola w rzeczywistości jest dużo słabsza od nowszej.
W przypadku PS5 Pro podawane były dwie wartości i obie byłyby… prawidłowe. Ale czy są? Dwukrotnie zwiększone TFLOPS wynikałoby ze zmian wprowadzonych w budowie procesorów strumieniowych i ich możliwości. Układy RDNA 3 są bowiem w stanie wykonywać podwojoną liczbę operacji przy tych samych zegarach i te 33,5 TFLOPS-y odnosiłyby się wyłącznie do tego (można to ująć marketingową zagrywką).
Jednak oficjalne informacje sugerują, że PS5 Pro nie jest tak reklamowane, ponieważ prawdopodobnie nie obsługuje tej funkcjonalności (tzw. podwójnej emisji FP32). W kontekście wydajności w gamingu i tak nie ma to żadnego znaczenia.
Na koniec powtórzę raz jeszcze: nie należy porównywać TFLOPS obu konsol PS5.
Pamięć PS5 Pro vs PS5
Artykuł taki stronniczy. Brak informacji o tym że na porównaniach od samego Sony dość ciężko znaleźć różnice w tym jak wygląda rozgrywka bez mocnego przybliżenia
Do tego w podsumowaniu nie ma informacji że wersja pro jest próbą sprawdzenia jak gracze zareagują na brak napędu w konsoli. Można dokupić ale to wydatek minimum 500zl więc razem to daje 2x wyższą cenę niż wersja podstawowa z napędem. Nie można tak szybko napisać czy warto kupić bo prawie nic nie wiadomo a nawet jak było napisane w tekście „same cyferki nic nie znaczą i nie można porównywać ich 1:1”
Lubię sony, mam wersję 5 z napędem i to był zakup warty ceny, gry kupuję głównie na płycie
No ale to jest normalne – Sony nigdy nie wypuszcza takich porównań. Jedynym sensownym źródłem jest DigitalFoundry i tutaj już są szczegóły, jak pierwsze gry chodzą na Pro i z tego można wyciągnąć wnioski (podobnie jak ze specyfikacji, która sugeruje, jak co może chodzić, do której zresztą nawiązuje tekst).
Nie porównuje się różnych architektur GPU, a że nie da się wyciągnąć nic powiedzieć na temat wydajności konsoli, bo da się bardzo dużo. Jednak osobną kwestią pozostaje optymalizacja gier pod Pro.
Nie opłacalny zakup 3499zł i to jeszcze trzeba napęd osobno kupować czyli 4 tysie za konsolę. Totalnie Sony odkleiło. Zostaję przy PS5 slim
Nie rozumień nikogo komentującego nie ma konsoli a piszą że się nie opłaca dla kogo jest ta konsola.Dla ludzi którzy posiadają dobry tv tutaj Tb za 3000zl 65cali nie styka mam 77cali Samsung qd oled za 12tys i kino domowe w cenie 40tys złoty i takich jak ja jest dużo może nie na grupach ale jest.Dla nas wydanie 2000zl względem ps5 z dyskiem na którym nie gram częściej na Xbxo Sx to nie jest wydatek.Sorry.Znam Pc towca który ma pc za 16tys a mimo to kupuje ps5 pro z zadowoleniem i śmiechem.Bo jego karta jest droższa od pro.Po co nie wiem.Ale zobaczmy co ta konsola pokaże.Sam jakbym był małolatem z ps5 to bym nie brał pro ale to nie dla nich konsola.
Ciężko się czyta to co napisałeś, przez składnie i niepoprawną interpunkcję, ale zgadzam się.
Ciężko się czyta, bo to co on ma, to nie on ma, tylko jego rodzice. Są też tacy którzy nie mają czasu na gry, a jeśli go znajdą to grają w CS’a na komputerze ( ja tak mam )a mimo to moja żona kupiła mi PS5 pro na urodziny. Nie powiem jej że nie chce, przecież to prezent..moje PS4 zarosło kurzem, a dostałem PS5 Pro… cóż..
Coś się nie zgadza a mianowicie te „16,7 TFLOPS” które konsola ma w rzeczywistości.
Właśnie wszystko się zgadza. Ta wartość potwierdza wcześniejszą i obie są poprawne. Tę wyższą można uznać za marketingową zagrywkę, która wynika po prostu ze zmian, jakie wprowadził nowy układ graficzny RDNA 3 w jednostkach obliczeniowych. Najprościej można porównać to do taktowań RAM-u: rzeczywistego i efektywnego (jest ono dwukrotnie wyższe). Oba są prawidłowe, ale niekoniecznie odnoszą się do tego samego. Tak też jest w AMD RDNA 3 obecnym w PS5 Pro.
Krótkie uzupełnienie po premierze PS5 Pro: konsola wydaje się nie obsługiwać tego, o czym była mowa (nie ma to w zasadzie żadnego znaczenia), więc można uznać wartość 16,7 TFLOPS za tę właściwą.
wychodzi na to, ze jest lepiej kupic lepszy TV i dalej sie bawic na PS5 z napedem, podstawka i drugim padem 🙂