Gdzie poza ręcznymi wyrzutniami stosuje się pociski FIM-92 Stinger?
Wydawać by się mogło, że FIM-92 Stinger to ręczna wyrzutnia i na tym zastosowanie tych pocisków się kończy, ale nic bardziej mylnego. Duża skuteczność zaowocowała szerokim spektrum systemów wojskowych doposażonych w te pociski.
Wszyscy chyba znamy pojazdy HMMWV, które równie dobrze jak w armii, przyjęły się na rynku cywilnym. To między innymi na nich montuje się wyrzutnie 8 pocisków FIM-92 Stinger, a cały pojazd nazywany jest wtedy M1097 Avenger Air Defense System.
Kolejnym pojazdem, na którym zastosowano Stingery, jest Bradley Linebacker, czyli maszyna bazująca na podwoziu wozów Bradley i przeznaczona do obrony SHORAD (short range air defence ) wojsk własnych.
Podobne zadania jak Bradley miał light armored vehicle – air defence (LAV-AD) używany przez Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych.
Pociski FIM-92 Stinger trafiły również na statki powietrzne. Co prawda helikoptery Kiowa Warrior (OH-58D) zeszły już z pierwszej linii w USA, ale przez długi czas były ważnym komponentem U.S. Army.
Wśród śmigłowców bojowych używanych cały czas i wyposażonych w Stingery wymienić można AH-64, które nawet w najnowszej odmianie E nadal wykorzystują tą sprawdzoną konstrukcję.
Na koniec wspomnieć można również o śmigłowcach MH-60 wykorzystywanych przez siły specjalne USA, na których również wykorzystywało się FIM-92 Stinger.
Warto również wspomnieć o uzbrajaniu dronów w Stingery. Jeden z prekursorów bojowych dronów, czyli MQ-Predator, poza pociskami Hellfire jest również wyposażany w dostosowane do odpalania z powietrza pociski FIM-92.
Poza platformami amerykańskimi Stingery zostały również zintegrowane z takimi maszynami, jak helikoptery Eurocopter Tiger i turecki T129 ATAK.