Blackout Tuesday – branża muzyczna protestuje przeciwko rasizmowi, a Spotify dodaje chwilę ciszy

W obliczu śmierci George’a Floyd’a w policyjnym areszcie przemysł muzyczny 2 czerwca bierze udział w inicjatywie Blackout Tuesday i oznacza swoje posty hasztagiem #TheShowMustBePaused. Do akcji dołączyło również Spotify, m.in. dodając do niektórych playlist chwilę ciszy.

Blackout Tuesady w branży muzycznej

George Floyd zmarł 25 maja br. po tym, jak były policjant z Minneapolis, Derek Chauvin, przyciskał jego szyję kolanem przez ponad osiem minut. Floyd w tym czasie wielokrotnie powtarzał: „Nie mogę oddychać”. Te słowa używane są teraz w protestach i demonstracjach wywołanych tym wydarzeniem, odbywających się w Stanach Zjednoczonych i miastach całego świata.

Wiele dużych wytwórni muzycznych, a także kultowych muzyków, takich jak Peter Gabriel czy Mick Jagger, dołączyło do inicjatywy protestacyjnej, która polega na umieszczaniu postów w mediach społecznościowych z oznaczeniem #TheShowMustBePaused.

„To bardzo bolesne, gdy Ameryka znów jest rozdzierana w związku z kwestiami rasowymi” – napisał w poniedziałek lider zespołu Rolling Stones. „Jutro staję wraz z innymi artystami i obserwuję Blackout Tuesday, aby walczyć z dyskryminacją rasową i niesprawiedliwością społeczną”.

Oficjalne konto grupy Rolling Stones na Twitterze także tweetowało o tym wydarzeniu. „Mick, Keith, Charlie i Ronnie stoją za wszystkimi, którzy sprzeciwiają się rasizmowi, przemocy lub bigoterii” – mogliśmy przeczytać wczoraj na tweeterze.

Głos w tej sprawie zabrała również wytwórnia Warner Records:

Chwila ciszy na Spotify

Spotify przyłączając się do akcji sprzeciwiającej się agresji i rasizmowi wprowadziło trwającą 8min 46 sek chwilę ciszy ku czci Georga Floyda. Jej długość jest równa ilości czasu, jaką były policjant przygwoździł Floyda kolanem. Chwila ciszy dodawana będzie do wybranych playlist.

Oprócz tej chwili ciszy Spotify wstrzymuje wszystkie publikacje w mediach społecznościowych oraz zastępuje nagłówki podcastów i wielu popularnych playlist czarnym logiem, które ma odzwierciedlać panujące nastroje. Firma zobowiązuje się również do promowania ciemnoskórych artystów i podcasterów w bardziej widoczny sposób, dzięki specjalnie dobranym listom odtwarzania. Udostępnia także specjalną playlistę o nazwie Black Lives Matter .

 

Spotify w swoim oświadczeniu zachęca też swoich pracowników do refleksji nad tym ważnym tematem oraz do zbierania darowizn finansowych od pracowników.

Źródło: The Verge, Spotify