Powrót do szkoły. Przydatne gadżety, z którymi przygotujesz zdrowe i smaczne śniadanie dla dziecka

Po wakacyjnym wypoczynku i korzystaniu w pełni z uroków lata, nadszedł czas, by ponownie otworzyć książki (a także tablety i laptopy) i zabrać się do nauki. Pierwsze dni powrotu do szkoły umilić mogą smaczne i zdrowe śniadania. Każdy rodzic chce przemycić zdrowe składniki do potraw przyrządzanych dla dzieci. Efekty są różne. Niektórzy mali smakosze uporczywie stronią od warzyw i owoców. Ale jest na to sposób – postaw na sprytne gadżety, dzięki którym przygotujesz zdrowe i smaczne przekąski dla dziecka.

Jak umilić dziecku powrót do szkoły?

Powrót do szkoły, poranne wstawanie i przestawienie się na tryb obowiązków i nauki to nie lada wyzwanie. To wszystko będzie o wiele przyjemniejsze, kiedy mały odkrywca będzie wiedział, że po wstaniu z łóżka czeka na niego pyszne śniadanie. Dzieciom kojarzy się to ze słodką przekąską (najlepiej z dużą ilością czekolady). Za to wizja rodziców przedstawia się zazwyczaj w nieco innym świetle – śniadanie ma być zdrowe i pożywne. Ale kto powiedział, że nie można pogodzić tych dwóch rzeczy?

Wystarczy odrobina pomysłowości, by zachęcić dziecko do zdrowych nawyków żywieniowych. Pomogą w tym urządzenia do kuchni, dzięki którym w mgnieniu oka przygotujesz puszyste jak chmurka naleśniki, chrupiące tosty i maślane gofry. Dopełnieniem tych pyszności będą świeże i pełne witamin owoce i warzywa. Nawet największy niejadek skusi się śniadanie. A co więcej – z apetytem będzie zajadał zdrowe przekąski podczas długiej przerwy między lekcjami.

Zdrowe i pyszne śniadania – postaw na profesjonalnych pomocników w kuchni

Jeśli chcesz zaoszczędzić czas podczas porannego zawirowania postaw na profesjonalnych pomocników, którzy pomogą Ci zaserwować szybkie, pyszne i zdrowe śniadanie. A czym mowa? Tutaj do akcji wkraczają sprytne urządzenia, dzięki którym przygotowane dania znikną w mgnieniu oka. 

Słodko i zdrowo

Dzieci uwielbiają śniadania na słodko. Ale zamiast czekoladowych płatków z mlekiem, możesz zaserwować im maślane, puszyste gofry z dodatkiem dżemu i owoców. Taki poranek poprawi humor nawet największym śpiochom. W tym pomoże Ci kuchenny asystent, dzięki któremu przygotujesz miękkie w środku i chrupiące na zewnątrz gofry bez grama tłuszczu.

Wybierz gofrownicę z nieprzywierającą powłoką, odporną na zarysowania. Szybki czas nagrzewania oraz pieczenia to dodatkowe atuty, dzięki którym śniadanie pojawi się na kuchennym stole w zaledwie kilka minut. A wskaźnik LED zadba o to, aby nie przypalić gofrów. Wyjdą idealne i to za każdym razem.

Innym sposobem na przygotowanie pysznej, słodkiej przekąski dla dziecka jest elektryczna patelnia do naleśników. Teflonowa powłoka sprawia, że podczas smażenia nie potrzebujesz nawet grama tłuszczu, dzięki czemu śniadanie jest pożywne, zdrowe i pozbawione zbędnych kalorii. A wyprofilowane krawędzie zadbają o to, by ciasto nie rozlało się na blat. Z tym kuchennym gadżetem naleśniki zawsze się udają.

Witaminy w szklance

Dopełnieniem pysznego poranka będzie szklanka świeżo wyciśniętego soku. To zastrzyk energii na cały dzień i świetny sposób na przemycenie dodatkowej dawki witamin i mikroelementów. Sięgnij po  wyciskarkę wolnoobrotową. Dzięki niej w zaledwie kilka chwil przygotujesz pyszne, orzeźwiające napoje pełne gęstego miąższu.

Wyciskarka wolnoobrotowa wydobywa więcej, bo aż 90% soku z owoców i warzyw. Szklanka samodzielnie przygotowanego napoju wzmacnia odporność, dodaje energii i wpływa pozytywnie na samopoczucie. To pyszny i zdrowy dodatek do śniadania dla całej rodziny.

Chrupiące przekąski

Co jeszcze może okazać się tajną bronią w walce z niejadkiem? Wybierz designerki toster i rozkoszuj się poranną wygraną. Chrupiące, lekko zarumienione grzanki z roztapiającym się masłem, puszystym serkiem lub słodkim owocowym dżemem. Czy może być coś bardziej zachęcającego do wstania z łóżka?

Niezawodny i łatwy w obsłudze toster z funkcją regulacji opiekania zapewni dostosowanie stopnia zarumienienia pieczywa do indywidualnych preferencji. A jeśli cenisz sobie porządek w kuchni – postaw na modele z wyjmowaną tacką na okruchy. Dzięki temu w szybki sposób oczyścić toster i usuniesz ślady po śniadaniu.

Przekąski dla dziecka – co sprawdzi się na drugie śniadanie

Kto powiedział, że jedyną opcją są kanapki? Dzieci uwielbiają niebanalne rozwiązania. W grę wchodzi więc pomysłowość i sprytne przemycenie owoców i warzyw. Gotowe przekąski dla dziecka często zawierają w sobie sztuczne barwniki i inne niezdrowe dodatki, np. syrop glukozowo-fruktozowy czy też olej palmowy. A kiedy przygotowujesz posiłki samodzielnie, masz pewność, że jest to mieszanka witamin i składników odżywczych, które dodają energii i dbają o prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

Koktajl i smoothie na dobry początek

Zdrowe przekąski dla dzieci to też smoothie i pożywne owocowo-warzywne koktajle. Zrobisz je dosłownie w kilka minut. Wystarczy wrzucić owoce i warzywa do pojemnika i dokładnie zblendować. Prosta, szybka i smaczna przekąska gotowa.

Jeśli Twój maluch nie przepada za warzywami, smoothie będzie idealnym sposobem, aby przemycić marchew, seler czy szpinak. Wystarczy dodać odrobinę wody lub soku i owoce, np. jabłko, banana lub pomarańczę, by całość zyskała pyszny, słodki smak. To łatwy sposób na to, by uzupełnić dzienną dawkę warzyw, a przy tym zachęcić dziecko do zdrowych nawyków żywieniowych.

Innym sposobem na szybkie drugie śniadanie jest koktajl. Sposób przygotowania jest bardzo podobny. Wrzucamy owoce i warzywa do blendera kielichowego lub pojemnika blendera ręcznego, następnie wlewamy jogurt lub mleko. Możemy też dodać łyżeczkę miodu.

Niektóre modele są wyposażone w praktyczny dodatek – system przenośnych butelek z dziubkiem. Dzięki temu świeżo zrobione koktajle czy smoothie będą gotowe w zaledwie kilka chwil.

Palce lizać, czyli bananowe placuszki

Z pomocą blendera możesz zaserwować także szybkie placki bananowe. Do ich przygotowania potrzebujesz tylko kilku prostych składników – banan, odrobina mąki, jajko oraz mleko i proszek do pieczenia. Całość dokładnie zblenduj i zacznij smażyć na rozgrzanej patelni. Kiedy placuszki zarumienią się na złoty kolor to znak, że śniadanie jest gotowe.

Opiekane kanapki

To kanapki inne niż wszystkie. Postaw na cieplutkie, chrupiące tosty wypełnione dużą ilością zdrowych warzyw i pysznego sera. W ich przygotowaniu pomoże Ci opiekacz. Dzięki niemu przygotujesz smaczne śniadanie w zaledwie kilka chwil. Płyty z ceramicznej powłoki zapobiegają przywieraniu kanapek, a dodatkowo są łatwe w czyszczeniu. Z kolei zamknięcie na zatrzask umożliwia dociśnięcie nawet grubych tostów, dzięki czemu będą idealnie przygotowane i łatwe w porcjowaniu. Takie śniadanie świetnie sprawdzi się jako przekąska dla dziecka do szkoły.

Przerwa na drugie śniadanie – przydatne akcesoria dla małych smakoszy

Smaczne i zdrowe przekąski dla dziecka zapakuj w poręczne i lekkie opakowania. Szczelnie zamknięcie zachowa smak i aromat przygotowanych potraw, a dodatkowo zadba o porządek w dziecięcym plecaku. Kanapeczki, placuszki, naleśniki, owoce i warzywa – wszystko znajdzie się na swoim miejscu.

Lunchboxy z pojemnikami dają możliwość podzielenia posiłku na kilka porcji i dodatkowo uatrakcyjniają wygląd przygotowanych przekąsek. Dzięki nim możesz zapakować jedzenie – sałatki, sosy i dipy jednym pudełeczku.